środa, 20 lutego 2013

PKP czyli... Pomorskie Kobiety Przedsiębiorcze

Galeria "Niespodzianki" to takie magiczne miejsce, gdzie trafiłam 
"przy okazji" kiermaszu organizowanego przez Panią Elżbiete Kurek, 
tam też zreszta się poznałyśmy :) Ela /Kuela/ to bardzo sympatyczna osoba ... 
pełna energii ... pomysłów i chęci do działania ... 
Dziś w ramach cyklu o Pomorskich Kobietach Przedsiebiorczych 
- przy okazji wznawiamy cykl reportaży - 
chciałaby wam zaprezentować bliżej jej osobę :)


---

Kiedy i jak zaczęła się Twoja przygoda z rękodziełem ?

W rękodzieło w wolnych chwilach bawiła się moja babcia, mama, a teraz ja.
Od dzieciństwa otaczały mnie piękne białe koronki i hafty.

Jakie techniki są Ci najbliższe ? 
Kocham wszystkie poznane dotychczas techniki. Znam ich bardzo wiele. 
Uwielbiam otaczać się pięknymi rzeczami. Jeśli nie są w moim zasięgu ręki, 
staram się poznać technikę i zrobić sama podobny przedmiot.

Co lubisz robić najbardziej ?
Trudne pytanie, jednak mogę wybrać 3 rzeczy z rękodzieła:
- Projektować nowe prace w technice koronkowej głównie Anioły 3D ---> klik ...
Szaleństwo na nie miałam w roku 2004, kiedy to byłam również moderatorem 
działu szydełko i inicjatorką tematu Anielskiego na portalu Kaiem. 
Powstało wtedy 100 autorskich projektów.
- Kreatywnie adoptować wszystko co mogę przerobić.
- I lalki to moja bajka, na którą mam najmniej w tej chwili czasu.


Czy masz swojego "guru", kogoś kto cię inspiruje ?
W technice decoupage pewna Pani o nicu GREGLIS. 
Niestety wycofała się z tej branży…
W koronkach i lalkarstwie piękne prace kreatywnych Rosjanek.




/w tej pracy jestem zakochana bez pamięci :)/





Masz teraz zapewne mniej czasu na "tworzenie" własnych prac, 
bo otworzyłaś Galerię "Niespodzianki"... 
Na pewno jest to jakieś ograniczenie, bo czas poświęcam na zajęcia, 
które niestety trzeba wykonać w sklepie: towarowanie, obsługę klienta … 
cały to szaleństwo związane z marketingiem …i wszystko trzeba to ogarnąć samemu. 
Dochodzą do tego jeszcze prowadzone warsztaty, prywatne zamówienia.
Jednak znaduję czas na tworzenie i myślę, że gdy to ogarnę – 
bo jestem nowalijką w branży handlowej, będę działać i wtedy Was zaskoczę.
Mogę pochwalić się kilkoma ciekawymi kreatywnymi pracami, 
które powstały w Galerii – głównie to kolekcje Folk, 
bo w tym kierunku chcę się rozwijać: lalki szyte od podstaw 
z motywami kaszubskimi, biżuteria itp. Zapraszam do Galerii 
ciekawe osoby tych prac lub do dołączenia na facebooku, 
gdzie często prezentuje nowalijki kaszubskie.

... skąd pomysł na otworzenie jej tu w Wejherowie ???
Najpierw była tylko pasja: zajęcie wolnych wieczorów po pracy, 
na wychowawczym …Chęć ozdobienia swojego mieszkania, 
podarowania swoim najbliższym czegoś oryginalnego.
Punkt kulminacyjny to spontaniczna decyzja uczestnictwa 
w Pomorskiem konkursie na Biznes Plan w Wejherowie. 
Udało się zostać laureatką i obronić swój pomysł na stworzenie pracowni.
Poszłam, więc krok dalej zarejestrowałam się w PUP 
i dostałam dotację (oczywiście nie za pierwszym razem) 
na otworzenie pracowni promującej region.
Po otwarciu firmy badałam rynek i doszłam do wniosku, 
że brak mi sprzedawalności produktu na takim poziomie, 
abym była zadowolona. Pomysł właściwie nasunęła mi Pani Iwona z UM, 
zapytała mnie podczas luźnej rozmowy dlaczego nie otworzę galerii. 
Broniłam się od tego, bo nigdy nie wyobrażałam siebie w roli sprzedawcy. 
Po dwóch miesiącach od rozmowy – przypomniałam sobie co mówiła 
i pomyślałam dlaczego nie otworzyć czegoś takiego w tym mieście. 
Nie ma tu nic takiego podobnego. Wejherowo to małe miasto 
i nie wiadomo czy to się uda. Na razie działam i myślę pozytywnie. 
Zmieniam lokalne społeczeństwo poprzez propozycje czegoś oryginalnego, 
a nie chińszczyznę jaką można dostać na mieście. 
Klienci oglądają i wracają już po konkretne rzeczy, bo bardzo mnie cieszy.
Najważniejsze, że mam wsparcie wielu życzliwych ludzi, 
na których mogę liczyć, a to jest bardzo ważne.






Opowiedz nam coś więcej o tym miejscu ... 
nie jest to bowiem tylko galeria - prawda?

Galeria "Niespodzianki" to miejsce pełne rękodzieła, 
pamiątek regionalnych, kreatywnych warsztatów artystycznych, 
produktów dla hobbystów. Podzielona jest na dwie części: 
prezentową - dla tych co chcą gotowe prezenty 
oraz warsztatową – gdzie sami mogą takie prezenty stworzyć.

Prowadzone są tu także różnego rodzaju warsztaty z rękodzieła ... jakie?

Pracownia oferuje bardzo dużo technik prowadzonych przez właścicielkę, 
czyli mnie Elżbietę Kurek oraz przez zapraszanych instruktorów.
Warsztaty prowadzone z technik ogólnych: decoupage, filcowanie, 
koronki, scrapbookingu, ceramika, wiklina papierowa, 
biżuteria artystyczna, haft, masy samoutwardzalne powertex, 
malarskie, modelarskie, patchworkowe, kulinarne i wiele innych, 
które dopiero powstają …

---

pozostałe informacje:


GALERIA prac Eli - jest naprawdę bogata i różnorodna ---> klik ...

Pracownia Rękodzieła "Nispodzianki" FB ---> klik ...
strona Galerii " Nispodzianki" + WARSZTATY ---> klik

6 komentarzy:

  1. Galeria Niespodzianki jest swietna, mnóstwo tam cudeniek, a Elżbieta Kurek to przesympatyczna osoba, której życzę mnóstwa sukcesów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzymam kciuki za Panią Elę.
    Z całej siły!
    Powodzenia, Pani Elu!!!
    Wielu sukcesów i jeszcze więcej czasu :)

    A Wam, dziewczyny, dzięki za wywiad i możliwość wirtualnego poznania Pani Eli.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje dla Eli - Kueli i pozdrowienia z Gdyni - Asia3city
    Elu ! udało Ci się zrealizować to co mi też od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie...
    Jakbyś potrzebowała instruktora to możesz o mnie pomyśleć :)
    Anielice i Kaszubki wspaniałe!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje dla Eli! W niedzielę, niestety tylko przez szybę, podziwiałam cuda w Galerii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bywam i wiem jak tam jest. Oaza artyzmu w Wejherowie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję :) za odwiedziny na stronce i w Galerii - staram się, żeby rękodzieło w końcu znalazło swoją pozycję na rynku. Tworzymy wiele ciekawych rzeczy - trzeba je pokazywać, aby w końcu ktoś je doceniał. Pozdrawiam serecznie

    OdpowiedzUsuń

dziękujemy, że jesteś z nami :) - DT PC

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...